Hirdetmények

Átadták a 2021. évi Nemzeti Kiválóság Díjakat, 2021. november 22., Pesti Vigadó

Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter 2021. november 22-én, a Pesti Vigadó Dísztermében adta át a Nemzeti Kiválóság Díjat azoknak a vállalatoknak, szervezeteknek, amelyek a humánerőforrás-gazdálkodás, a szervezeti célkitűzések és stratégiák, az alkalmazott értékteremtő folyamatok irányítása, a fenntarthatósági szempontok és üzleti eredmények területén kiemelkedő teljesítményt és eredményt értek el.

A Nemzeti Kiválóság Díj elnyerésére pályázat útján volt lehetőség. Ennek alapja az EFQM Modell 2020 alapján elvégzett szervezeti önértékelés, mely a pályázó szervezet tevékenységeinek és eredményeinek teljes körű, tényeken alapuló bemutatása. Évente legfeljebb öt díj ítélhető oda, a pályázati kiírásban rögzített kategóriában.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a korábbi nívós elismerést, a Nemzeti Minőség Díjat hívta életre megújult formában, Nemzeti Kiválóság Díj néven. A Nemzeti Kiválóság Díj egy eszmei elismerés, amely ugyanakkor gazdasági hasznot is hoz. Egyrészt ismertsége, jó hírértéke okán, másrészt az vállalkozás, szervezet, amelyik végighalad a megmérettetésen, már a jövő útját járja. Elindult egy olyan pályán, ami segít optimalizálni a működést, kihozni a legjobbat a rendelkezésre álló erőforrásokból, védi a környezetét és nagyon dinamikusan reagál az egyre gyorsabban változó kihívásokra.

A díjazottakat elismerő oklevéllel és névre szóló képzőművészeti kisplasztikával jutalmazták

Nemzeti Kiválóság Díj 2021. kategóriák és a nyertesek:

  • Közepes méretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában:
    Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt., oklevelet és a kisplasztikát átvette: Macher Endréné elnök és Macher Gábor vezérigazgató,
  • Nagyméretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában:
    Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., oklevelet és a kisplasztikát átvette: Bíró Attila ügyvezető igazgató,
  • Közigazgatási, közszolgálati, oktatási, egészségügyi vagy szociális szolgáltatást nyújtó szervezet kategóriában:
    Kodolányi János Egyetem, oklevelet és a kisplasztikát átvette: Dr. Szabó Péter rektor,
  • Közigazgatási, közszolgálati, oktatási, egészségügyi vagy szociális szolgáltatást nyújtó szervezet kategóriában:
    Szolnok Városi Óvodák, oklevelet és a kisplasztikát átvette: Szamosfalviné Törőcsik Ibolya általános igazgatóhelyettes.

Miniszteri Elismerő Oklevél

Rózsa András, az ISO 9000 Fórum elnöke, minőségügyi szakember, közgazdász, vállalati rendszerszervező.

Nemzeti Kiválóság Elismerési Rendszer (NKER) Oklevelek és European Foundation for Quality Management (EFQM) Oklevelek:

  1. A HÓDAGRO Zrt., akik részéről az okleveleket átvette Szabó Lajos elnök-vezérigazgató.
  2. A KNORR-BREMSE FÉKRENDSZEREK Kft. részéről Bíró Attila ügyvezető igazgató.
  3. A Kodolányi János Egyetem részéről Dr. Kovács László rektorhelyettes és Hervainé Dr. Szabó Gyöngyvér rektori tanácsadó.
  4. A Macher Gépészeti és Elektronikai Zrt. részéről Macher Judit HR és CSR vezető és Macher Gábor vezérigazgató.
  5. A MouldTech Systems Kft. részéről Egyed Péter tulajdonos, ügyvezető.
  6. A Print Brokers Team Kft. részéről Egyházi Zsolt ügyvezető.
  7. A Szolnok Városi Óvodák részéről Szamosfalviné Törőcsik Ibolya általános igazgatóhelyettes.

 

Az EOQ és az ASQ hirdetményei

Az Európai Minőségügyi Szervezet (EOQ) és a Nemzetközi Minőségügyi Akadémia (ASQ) hirdetményei

2021. szeptember

Dear Quality Colleague,

EOQ, ASQ and ASQE recently announced a global collaboration initiative to advance excellence through quality internationally. This new relationship will forge new and robust partnerships in thought leadership, knowledge sharing and networking.

One of the first opportunities to engage and connect with our global partners will be at ASQ’s annual digital transformation event, the Quality 4.0 Summit on October 25-27, 2021. This  virtual event brings together interactive sessions, product discovery, and networking opportunities to help attendees grow the skillsets needed to advocate for quality processes, robust culture, and effective change management.

The Summit will bring the ASQ, ASQE and EOQ leaders together and will be featured throughout the event in sessions such as:

  • Driving Quality Transformation Through Global Collaboration panel discussion including EOQ Product Council Member Paulo Sampaio. This session will provide quality professionals and executives a thorough understanding of the similarities and differences in best practice approaches across the global landscape, in addition to real-world metrics that show the impact of digital transformation on the quality industry
  • Willy Vandenbrande presenting “Nothing of Importance Ever Changes” This presentation will showcase how quality professionals should follow and apply technology while keeping their organization focused on the inherent needs and wants of people, customers, and employees that do not change.

As an EOQ member (also including National Representative members), you can attend the fifth annual Quality 4.0 Summit at the discounted rate of $199 using code QLTY40EOQ. Go here to register by the October 21 deadline. Please reach out to events@asq.org with any questions regarding the Quality 4.0 Summit.

As a National Representative of EOQ, please use the attached graphics for your national web site to offer your members the same opportunity. The information will be found at www.eoq.org as well.

Best regards,
Ulf Gustavsson, Secretary General, EOQ
C. Ann Jordan, Chief Executive Officer, ASQ
Jim Templin, Chief Executive Officer, ASQE

2021. június

Nyomtatható változat: https://eoq.hu/2021/declaration.pdf

Declaration

The Executive Board of the Hungarian National Committee for EOQ found the content of the Manifesto mostly aligned with the HNC mission, vision, and values. Therefore, the HNC is pleased to endorse the IAQ Quality Manifesto.

In addition the IAQ Quality Manifesto was translated into Hungarian and published with a short summary of its history in the HNC periodical „Quality and Dependability” issue 2021/2 in June 2021.

A 21. SZÁZAD MINŐSÉGÜGYI KIÁLTVÁNYA

Mivel a minőség meghatározza az emberiség jólétét, mi, a világ minőségügyi szakemberei elkötelezzük magunkat a minőségügy új életre keltése és újjáalakítása mellett. Azt kívánjuk elérni, hogy a minőség egyre nagyobb hatást gyakoroljon a világra. Szilárd meggyőződésünk, hogy a minőségügyi diszciplína központi alapelvei és gyakorlatai megfelelő erővel rendelkeznek ahhoz, hogy rábírják a szervezeteket munkamódszereik forradalmasítására és ügyeik jobb menedzselésére, szem előtt tartva az emberiség hosszútávú előnyeit. Ezek az elvárások minden típusú szervezettel szemben léteznek, legyen szó üzleti, egészségügyi, oktatási, nonprofit, társadalmi vagy humanitárius szervezetekről és kormányokról, de beültetendő minden ember tudatába és szívébe is. Megállapítható, hogy a minőségügy két kritikus forrásból táplálkozik: a tudományos diszciplínából, illetve az emberi létforma elvárásaiból.

Alapvető elhatározásunk, hogy továbbfejlesztjük szaktudásunkat és minőségügyi ismereteinket a globális társadalom javának még hatékonyabb szolgálata érdekében. Az elkötelezett minőségügyi gyakorlat segítségével elő kívánjuk mozdítani minden ember boldogulását egy ép és egészséges bolygón, ezáltal javítva minden élőlény létének minőségét. Gondolatvilágunkban a minőség azt jelenti, hogy a szervezetek teljesítik valamennyi érdekelt fél kinyilvánított, beleértett és rejtett (latens) elvárásait anélkül, hogy veszélyekbe sodornák a társadalmat, illetve a környezetet. Hisszük, hogy a minőségügy képes az emberiség javát szolgálni, és valóban ez is a feladata.

Ezennel megerősítjük elkötelezettségünket, hogy a következő 10 pontban globálisan kifejezésre juttassuk a ,Minőségorientált Lét’ elvére való törekvés érvényesülését:

  • Elmélyítjük a tudományt és elméleti tudásunkat, mivel a minőségtudományok alapos ismeretének további bővítése és az alkalmazás kiszélesítése az egész emberiség javát szolgálja.
  • Magunkévá tesszük a károkozás tilalmát, mivel tevékenységünkkel a károk és veszteségek csökkentésére, illetve elkerülésére törekszünk, így ezáltal is igyekszünk hasznára lenni a társadalomnak, azaz egész bolygónk ökológiájának.
  • Kiterjesztjük hatáskörünket, mivel a minőségügyi alapelvek és módszerek bevezetése minden földrajzi régióban, szektorban és funkcionális területen, beleértve valamennyi szervezeti formát és nagyságot esszenciális.
  • Túllépjük az üzleti szféra kereteit, mivel a vállalati alkalmazásokon túlmenően alapvető és intenzív változások előidézése elengedhetetlenül sürgető az oktatás, az egészségügy, a környezet és a kormányzás területén is.
  • Minden szervezeti vezetőt az ügyfelek szolgálatára késztetjük, hogy saját vezérlő elvüknek tekintve örök időkre kötelezzék el magukat ügyfeleik, betegeik, hallgatóik és valamennyi embertársunk szükségleteinek lehetőség szerint legjobb kielégítésére.
  • Kiépítjük és tökéletesítjük a minőségügyi stratégiákat, hogy ezáltal is felhívjuk a vezetők figyelmét a jövőkép és a célok kialakításának helyes módjára. Itt nem csupán arról van szó, hogy el kell kerülni a szervezet belső gyengeségeit és sebezhetőségét, illetve biztosítani kell az erősségek és a lehetőségek harmóniáját, hanem a szervezeteknek meg kell felelni az összes érdekelt fél igényének és bolygónk élhetősége fennmaradásának.
  • Mindenki bevonására törekszünk a minőségügyi gondolkodásba, ami által elősegítjük és ösztönözzük a szervezetek minden munkatársa részvételét és aktív közreműködését. Ez magában foglalja a tulajdonosi jellemvonások és a képességek fejlesztését, hogy mindenki érezzen felelősséget saját munkája minőségéért.
  • Erősítjük a bizalom és a boldogság érzését az emberekben azáltal, hogy a szervezeteket ösztönözzük olyan környezet létrehozására, ahol minden ember biztonságban érzi magát a prosperitással, a boldogsággal, valamint a külső és a belső bizalommal kapcsolatos tapasztalatain keresztül, érzékelve saját képességeinek bővülését és önbecsülésének növekedését.
  • Hozzájárulunk a meglévő adatok mindennapi használatához azáltal, hogy a végtelen adatbőség korában minden alkalmazott, az igazgatótanács tagjaitól kezdve egészen a frontvonalban dolgozókig megfelelő jártasságot szerezzen az adatok generálása és értelmezése terén.
  • Elősegítjük az új technológiák bevezetését annak érdekében, hogy a minőség zökkenőmentesen és teljes körűen bekerüljenek a kibontakozó digitális, biológiai, anyagi és más fejlett folyamatokba.