A Minőség és Megbízhat
óság 1998. 6.Beszámoló az "Európai Minőséghé
t Magyarországon, 1998" rendezvénysorozatrólÖsszefoglalja az 1998. november 2-4. közötti Nemzetközi Minőségügyi Konferencia és az 1998. november 5-i Élelmiszer-minőségügyi Szakmai Nap előadásait
Pierre Ascencio:
AzEU minőségpolitikája az EU iparpolitikájának egyik része. A szerző ismerteti az Európai Minőségpolitika alapelveit, céljait és eszközeit.
Alan Titchener:
A szerző áttekinti, hogyan alakult át az Egyesült Királyságban a minőség-ellenőrzés minőségirányítássá, és hogyan hangolták össze a minőségirányítási rendszerek bevezetésének támogatását más, az üzleti kiválóságot és a világpiaci versenyképességet növelő tényezőkkel. Bár a kormány vezető szerepet játszott a minőség és az üzleti kiválóság ösztönzésében, de az üzleti körök, az illetékes intézmények és a tudományos érdekszféra partnersége is lényeges volt ahhoz, hogy a "minőség" üzenete mindenkit elérjen, aki ebből profitálhat.
Dányi István - dr. Varga Lajos:
A szerzők az Európai Minőségösztönző Politikából és a minőségkultúra növelésének igényéből kiindulva, rámutatnak a nemzeti minőségpolitika szükségességére, céljára és várható hasznára. Szemléltetik a nemzeti minőségügyi program eszköztárát, célrendszerét és fontosabb elemeit.
A Nemzeti Minőségdíjak átadása
A közlemény tömören jellemzi a pályázatot és az értékelést, majd bemutatja a négy nyertest, részletesen méltatva azokat az erősségeiket, amelyeknek fontos szerepük volt a Díj elnyerésében.
Rózsa András - Tóthné Mizsei Edit - Tóth Péter:
A kiváló minőségű luxusporcelánt előállító és értékesítő társaság nem csupán munkavállalói, hanem a környezetében élők életminőségének tökéletesítését, környezeti állapotának tudatos, szisztematikus védelmét, javítását tűzte ki célul, és meg is tette az első lépéseket e célok elérése érdekében.
A Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. a már működő minőségbiztosítási rendszerét az ISO 14001 követelményei szerint kialakított környezetvédelmi rendszerrel és a BS 8800 szerinti egészség- és munkavédelmi rendszerrel integrálva építette ki minőségirányítási rendszerét.
Molnárné Stadler Katalin - Dr. Molnár Pál:
A cikk második része a vágóhídi rendszerszerű minőségbiztosítás eszközeinek áttekintése után a vágóhídi minőségirányítás sajátos elemeit tárgyalja. Az utóbbi keretében foglalkozik a hús eredetének nyomonkövetésével, az állatorvosi ellenőrzéssel, a sertések vágás utáni minősítésével, a vágóhídi környezetvédelemmel, és részletezi az elsődleges húsfeldolgozás főbb elemeit. Befejezésül a húskereskedelem minőségbiztosításának kulcspontjait foglalja össze.
Tanulmány az Európai vevői megelégedettségi indexről
A részben az Európai Bizottság által finanszírozott kísérleti tanulmány lehet az első lépés annak a nagyra törő kezdeményezésnek a megvalósításában, hogy Európa is rendelkezzék egy összehasonlítható indexszel a vevői megelégedettség méréséhez és előmozdításához.
Vissza a Minőség és Megbízhatóság honlapjára