A Minőség és Megbízhatóság 1998. 2.
Ch. A. Aubrey:
Világszínvonalú termékek és szolgáltatások tervezése
A minőségtervezés segít sikeresen befejezni egy projektet. Nagyon fontos elsajátítani azokat az elveket, szakismeretet, eszközöket és technikákat, amelyek a minőségnek a termékbe való beépítéséhez szükségesek. A szerző hat lépésből álló tervezési folyamatot mutat be. A lépések: a projekt megalapozása; a vevők meghatározása; a vevők igényeinek megállapítása; a termék kifejlesztése; az előállító folyamat kialakítása; a folyamatszabályozások kialakítása, műveletekké való áta
lakítása.Dr. H. D. Seghezzi:
Integrált irányítás a vállalati kiválóság elérésére
A St. Gallen Egyetem Business Scoolja megállapította, hogy a vállalati kiválóság olyan teljes körű irányítási elvet követel meg, amely az összes vállalati tényezőt egyesíti az irányítási rendszerben. A vállalatoknak egy átfogó irányítási rendszerük kell, hogy legyen, nem pedig sok. A szerző ennek illusztrálására bemutatja a St. Gall irányítási módszert.
Németh Balázs:
A TQM és a BPR összehasonlítása. II. rész
A második ré
Dr. Balogh András:
A szerző adott termék objektív minőségértékelésére olyan matematikai statisztikai alapú módszert dolgozott ki, amely több mért vagy rangsorolt termékjellemző egyidejű figyelembevételét teszi lehetővé. A termék minőségjellemzőit normális eloszlású valószínűségi változóknak tekintve, és a jellemzők konkrét felvett értékeinek standardizálásával egy dimenziótlan mérőszámot, az ún. minőségpontot bevezetve, a termékek egy 0 és 100 közötti minőségskálán helyezhetők el. A minőségpontokhoz közérthető minőségalcsoportok rendelhetők. A minőségpontok több termék esetén objektív összehasonlításra adnak lehetőséget. A tanulmányban közölt példa segíti a módszer megértését, és megkönnyíti az alkalmazás elsajátítását.
Kuczmann Ferenc:
Az utóbbi években kiéleződött piaci verseny következtében a vállalatoknak egyre inkább foglalkozniuk kell a minőség költségeivel, a ráfordítások tervezhetőségével, a minőség hasznával, az elért eredmény mérhetőségével. A cikk I. része a fogalmak értelmezése után bemutatja a gazdaságosság és a minőségköltségek alapvető kapcsolatát, ezt követően utal a minőségköltséggazdálkodásban figyelembe veendő kockázati és veszteségelemekre.
Dorner J. - Bocz A. - Pilipár G.:
A Dunaferr Qualitest Kft. az ISO 9001-es szerin
ti minőségbiztosítási rendszere működésének informatikai eszközökkel való támogatására bevezette az ISO Achiever Plus szoftvert. E minőségügyi dokumentációkezelő rendszer az angol Triangle cég terméke. A Lotus Notes alapú alkalmazás kihasználja a Notes kiváló dokumentumkezelői és munkacsoportos alkalmazási lehetőségeit. A bevezetés lehetőséget nyújtott a már működő minőségbiztosítási rendszer egyszerűsítésére, hatékonyabbá tételére.Bagi Balázs:
A cikk befejező része olyan módszereket mutat be, amelyek segítségével a meglevő és a még csak kiépülőben levő újrahasznosítási folyamatokat minden szempontból hatékonyabbá tehetjük
Kesselyák Péter:
Az EOQ Kongresszusa Trondheimben
A beszámoló a konferencia általános jell
Vissza a Minőség és Megbízhatóság honlapjára