A Minőség és Megbízhatóság 2005. 4.
számában a következő cikkeket olvashatja:

Dr. Molnár Pál:
Az EOQ 49. Kongresszusa, Antalyában. I. rész

Az EOQ 49. Kongresszusára 2005. április 26-27. között Törökországban került sor “Minőség: út a fenntartható fejlődéshez” témakörben. A korábbi évek gyakorlatának megfelelően az EOQ vezető testületei és Szakembertanúsítási Bizottsága a Kongresszust megelőzően ülésezett. A “Minőség és akkreditálás az európai felsőoktatásban” című elő konferenciát április 25-én tartották. Ezeknek az eseményeknek a fontosabb részleteiről összeállított, jelen beszámoló a minőségügy nemzetközi tendenciái iránt érdeklődő olvasók számára készült.

Ipacs Miklós:
A szolgáltatás minőségirányítása alkalmas stratégiával. I. rész

A szerző cikkében felvázolja a szolgáltatás azon sajátosságait, amelyek akadályokat okoznak a minőség kiválóságában és versenyképességében. A csapdák elkerülését pedig az irányításban és sajátos stratégiában kereshetjük.

Dr. Varga Lajos – Dr. Lőke Miklós – Dr. Horváth János:
Hogyan előzhetjük meg az orvosi műhibákat?, avagy teremtsük meg a betegbiztonságot! I. rész

A szerzőhármas az egészségügy egyik nagy problémájával, az “orvosi műhibák” és a “betegbiztonság” kérdéskörével foglalkozik. Történeti áttekintést ad a hazai és nemzetközi “orvosi műhiba” fogalmáról. A tanulmány kitér a szerzők által helyesnek ítélt lehetséges megoldások főbb irányaira.

Forró János:
A minőségirányítás bevezetése a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányságon

Az utóbbi időben örvendetes módon nő azon rendőrségek száma, ahol a minőségfejlesztéssel egyre eredményesebben, hatékonyabban foglalkoznak. A TQM eszközök és módszerek egyre inkább részévé válnak a napi tevékenységnek, mely jótékonyan hat a bűzmegelőzés mellett többek között a lakossági kapcsolatokra. Olvasóink ezúttal a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság munkájába nyerhetnek bepillantást, akik Magyarországon elsőként nyerték el az EFQM “Recognised for Excellence” elismerést. Reméljük pozitív példájukat a hólabda elvnek megfelelően egyre többen követni fogják.

Csigáné Brocskó Márta:
A CAF-modell sikeres alkalmazása – a közigazgatási minőségdíj elnyerése

A szerző a cikkében bemutatja a XIII. kerületi Polgármesteri Hivatal fejlődését, amely eljuttatta őket a Közigazgatási Minőség Díjig. Gyakorlati példákat mutat be a közigazgatási szervezeteknek, hogyan tudnak szolgáltató, polgárbarát intézményekké válni.

Tigerné Schuller Piroska:
A CAF-modell alkalmazása a Dombóvári Önkormányzati Hivatalban

A közigazgatás átalakításának megvalósítására a kormányzat támogatásával nőtt azon Polgármesteri Hivatalok száma, amelyek a CAF modell bevezetésével eredményeket értek el a szükséges szemlélet változtatásban. A Dombóvári Polgármesteri Hivatal bemutatja azokat a módszereket és eszközöket, melyeket a modell bevezetése során alkalmaztak.

R. Dan Reid:
Honnan is jött a TS 16949?

EOQ MNB

Az EOQ MNB 2005. II. félévi rendezvényeinek előzetes terve
Új tagok
Új jogi tagok
Review

 

Vissza a Minőség és Megbízhatóság honlapjára