A Minőség és Megbízhatóság 2004.
5.Gyetvai Gábor:
E cikk gondolatainak tanulsága, hogy a jó irányú változás és a fenntartható fejlődés gátjai mi magunk vagyunk. Nemcsak a célokat, hanem a korlátokat is magunknak kell felállítanunk saját magunk számára. Ez utóbbi azonban nehéz: először ugyanis magunkat kell megváltoztatnunk. Hozzáállásunkban az elkötelezettség, munkánkban a hitelesség, döntéseink meghozatalakor és a változások végrehajtásában pedig a tudatosság kell, hogy vezérelje lépteinket.
Tóth Csaba László – Mátrai Norbert – Fehér Ottó:
Az 5S bevezetése a General Electric Hungary Rt. Energy Divíziójában
A szerzők az 5S meghatározásából és az alkalmazás céljának kijelöléséből kiindulva, példákkal illusztrálva mutatják be a bevezetés fázisait és tevékenységeit.
Dr. Balogh Albert:
A közlemény áttekintést ad az ISO 9001:2000-es követelményeinek teljesítése során alkalmazható statisztikai módszerekről, majd az ISO TR/10017-es műszaki jelentésként megjelent útmutató alapján röviden összefoglalja az egyes követelmények esetében igényelt statisztikai eljárásokat. Az ismertetés kiterjed a módszerek alkalmazási területeinek bemutatására is. A szerző javaslatot tesz az információknak a magyar minőségirányítási szakemberek körében való elterjesztése elősegítésére.
Az Európai alkalmazotti mutató – a humán tőke értékelése
Húsz évvel ezelőtt egy értéktőzsdén jegyzett vállalat becsült értékének még 5%-át sem tették ki az eszmei vagyonrészek. Manapság ez a szám már a 60%-ot is meghaladja.Henrik Sørensen, a MarkedsConsult és Christer Akerhielm, a CFI Csoport munkatársa egy olyan felmérésrõl ad számot, amely kísérletet tesz a “humán tőke” benchmarkingmutatója értékének meghatározására. Az Európai alkalmazotti mutató (EEI) az alkalmazottakra vonatkozó számszerű mérce, a “tudással való gazdálkodás” fontos versenytényezője: a humán tőke értékének mérésére. Az első jelentés a Skandináv térségre – Dániára, Finnországra, Norvégiára és Svédországra – vonatkozik, és a megelégedettséggel, a motiváltsággal és a hűséggel kapcsolatos magatartást elemzi. Az EEI a következő típusokba sorolja be az alkalmazottakat: lelkes támogatók, lendületesek, megbízható polgárok, közömbösek és elveszett lelkek. Ennek alapján bármely szervezet meghatározhatja, hogy a regionális és az iparági EEI-hez viszonyítva, milyen helyet foglal el és mekkora a saját humán tőkéje.
Székely Zsolt:
Az esetek többségében a válságok megelőzhetők vagy kezelhetők, ha időben észleljük jeleiket. Minél később avatkozunk be, annál drasztikusabb megoldások válhatnak szükségessé, és akár az egész folyamat sikeressége kérdőjelessé válhat. A szerző a minőségirányítás válságmegelőzési szerepét tárgyalja, áttekinti azokat a területeket, amelyeken a minőségirányítás elemeinek tudatos alkalmazása előmozdíthatja a válságok megelőzését, és segít a válsághelyzetekre való időbeli felkészülésben.
Timothy J. Kloppenborg – Joseph A. Petrick:
Grónay Andrea Mária:
A Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program pályázati lehetőségei
A közlemény röviden bemutatja a Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Programot (KIOP), majd részletezi az öt pályázati kiírást, és ismerteti a KIOP intézményrendszerét.
Petrács János:
Környezetközpontú irányítás a TISZA VOLÁN Rt. szabványos irányítási rendszereiben
A szerző – a környezetközpontú irányítás elemeit előtérbe állítva – a TISZA VOLÁN Közlekedési és Szolgáltató Rt.-nél alkalmazott szabványos irányítási rendszerek bevezetési és működésitapasztalatait mutatja be.
Dr. Fister Ferenc:
Veszélyesáru? Veszélyesáru!
A szerző a veszélyesáruk szállítására vonatkozó szabályozások időrendi felsorolása után utal az idevágó ADR-megállapodásra és Loferi tízparancsolatra. Hangsúlyozza ez utóbbiak és akülönféle irányítási rendszerek szoros kapcsolatát.
EOQ MNB
Szegedi Erzsébet:A kis- és középvállalkozások működésfejlesztésére szervezett EOQ MNB-tanfolyamok tapasztalatai
Új tagok
Új jogi tagok