A Minőség és Megbízhatóság 2001. 5.
Rózsa András – Tóth Péter:
A Herendi Porcelánmanufaktúráról szóló cikksorozat második részében a Társaság filozófiájának, jövőképének, küldetésének, stratégiájának és operatív tervezési folyamatainak összefüggéseit mutatjuk be. Egy szervezet ugyanis csak akkor lehet sikeres, ha teljesen világos számára, hogy merre akar haladni, ha meghatározták és kinyilatkoztatták azokat az objektív mércéket, amelyekkel a cél felé való haladást mérik, és ha a szervezet rendszerei és kultúrája a munkatársakat a jó irányba vezérli.
Gyöngy István – Papp Zsolt Csaba:
A folyamatos fejlesztés, a mutatószámok és a minőségcélok összhangja. I. rész
A cikk elsődleges feladatának tekinti az új ISO 9001:2000-es szabvány egyik igen fontos követelménycsoportjával (minőségcé-lok, mutatószámok, folyamatos fejlesztés) kapcsolatos értelmezés elősegítését, és ötleteket is kíván adni mindazoknak, akik minőségirányítási rendszerük kialakításán vagy az új szabvány követelményeinek megfelelő átalakításán dolgoznak.
Gopal K. Kanji:
Ez a tanulmány olyan adatgyűjtési és adatelemzési módszert ismertet, amely bepillantást enged egy európai multinacionális vállalat irányítási gyakorlatának különféle szempontjai között fennálló kölcsönhatásba. E bepillantás segítheti a kulcsvezetőket olyan szervezeti beavatkozások tervezésében, amelyek tökéletesítik azt, hogyan legyen a szervezet működése eredményes.
Dr. Párkány Mihály:
Szlovákia megindult az Európai Unió felé vezető úton, és ennek egyik bizonyítéka a hatékony privatizáció. Követendő példaként bemutatom a Komárnoi Nyomda rendkívül sikeres fejlesztését. A nyomda ezt a fejlődést nemzetközi szabványok – az ISO 9002 Minőségügyi rendszer valamint az ISO 14001 Környezetközpontú irányítási rendszer – következetes alkalmazásával érte el.
A Herendi Porcelánmanufaktúra 175 éves
Beszélgetés Rózsa András minőségbiztosítási igazgatóval (Bán Zsuzsa)
Európai Minőségdíjat kapott a Westel, két további magyar vállalat döntős!
A Nemzeti Minőség Klub hírei
Ülés a Macher Gépészeti és Elektronikai Kft.-ben
Átadták a 2001. évi IIASA–Shiba-díjakat
A 2001. évi IIASA–Shiba-pályázat ünnepélyes eredményhirdetésére, a díjjal járó pénzjutalmak és a IIASA–SHIBA-oklevelek átadására, a díjat nyertek beszámolójára, valamint Ray Stata elnök-vezérigazgató (Analog Devices, USA) és Shoji Shiba professzor előadására 2001. október 19-én került sor a Gazdasági Minisztériumban.
Dr. Molnár Csabáné:
A szerző felsorolja a postai szolgáltatások minőségét szabályozó hazai és nemzetközi előírásokat, részletezi a vonatkozó EU-direktívát, utal a Brüsszeli Egyezmény öt célkitűzésére, valamint az Egyezmény végrehajtására létrehozott projektek közül azokra, amelyekben a Magyar Posta is részt vesz. Érinti a postai szolgáltatások minőségének EU-beli és magyar szabályozá-sát, továbbá a szolgáltatásmegfelelőség értékelését.
Nándorfiné dr. Somogyvári Magdolna:
A II. részben folytatódnak az ECTRA-felmérésre adott válaszok, ezeket egy OECD-felmérés adatai egészítik ki. A közlemény az ECTRA-felmérésből levonható következtetésekkel és a tanulságok összegezésével zárul.
Nagy Csaba:
A szerző röviden bemutatja az orvostechnikai eszközökre korábban vonatkozó minősítést, ezt követően részletezi a 47/1999. (X. 6.) EüM rendelettel szabályozott megfelelőségértékelési eljárást, végül megvilágítja a PECA-egyezménynek a megfelelő-ségértékelésekkel kapcsolatos hatásait.
EOQ MNB
Közhasznúsági jelentés az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottság 2000. évi tevékenységéről
Köszönetnyilvánítás
Az EOQ regisztrációról 2001 júliusában oklevelet kapott magyar szakemberek
Az EOQ regisztrációról 2001 szeptemberében oklevelet kapott magyar szakemberek
Megjelent az IAQ legújabb tanulmánykötete
Európai Hat Szigma Program
Az EOQ MNB 2002. I. negyedévi rendezvénynaptára