A Minőség és Megbízhatóság 2000. 6.
számában a következő cikkeket olvashatja:

Dr. Molnár Pál:
Az EOQ budapesti, 44. Kongresszusa. II. rész

A beszámolónak ez a része áttekintést nyújt a minőségfejlesztési modellekkel, a beszállítói kapcsolatokkal, a tanúsítás és akkreditálás témakörével, az emberi erőforrások menedzselésével, valamint az egyes szakágazatok minőségügyi helyzetével összefüggő előadásokról.

Lakat Károly:
Matematikai statisztikai előadások az EOQ 44. Kongresszusán

Dr. Armand Val Feigenbaum:
Minőségügyi trendek az új évezredben

A szerző bemutatja a nemzetközi fejlődésnek azt a három területét, amely az utóbbi évtizedben felpezsdítette az üzleti életet, az oktatást, az egészségügyet és a közszolgálati tevékenységet, és amely véleménye szerint megalapozta a mi-nőségügy jövőjét. Ezután részletezi a minőség jövőjének legfontosabb irányait, majd vázolja a General Systems Co. által kidolgozott Total Quality 2000-et.

Kesselyák Péter:
Új minőségi jellemzők az információs társadalomban

Az új évszázad egyik legnagyobb kihívása a kialakulóban levő információs társadalom új minőségi igényeinek kielégíté-se lesz. A szerző felsorolja az ehhez szükséges minőségi jellemzőket. Áttekinti a szervezeti informatikai rendszerek kor-szerűségének, valamint az adatvédelem és -hozzáférés szabályozásának szempontjait. Rámutat, hogy a jövőben a szervezetek minőségirányítási rendszerének tanúsításakor ezeket a szempontokat figyelembe kell venni, és az informá-ció rossz minőségéért való felelősséget jogszabályban kell rögzíteni.

Dr. Marcos E. J. Bertin:
Áttöréses igazgatási koncepciók – kiugró teljesítmény

Napjaink erős világszintű versenypiacain alapvetően fontos a jó vezetés, de nem elégséges. A szervezeteknek ugyanis jó igazgatásra is szükségük van.

Dr. Erdős Zoltán – Fehér Zsolt – Molnár Ferenc:
Gyakorlati TQM. 4. rész: Benchmarking. “Műszerfal”.

Dr. Erdős Zoltán – Boros Istvánné Dr. – Török Sándor:
Gyakorlati TQM. 5. rész: Erőforrások, folyamatok. A QACCP

A 2000. évi Nemzeti Minőségi Díjak átadása

Dr. Kéthelyi Judit:
Minőségbiztosítási rendszer egy kardiológiai rehabilitációs intézetben

A Magyar Honvédség Balatonfüredi Kardiológiai Rehabilitációs Intézete 1998 óta működtet ISO 9001-es szabvány sze-rinti minőségbiztosítási rendszert. 1999-ben benyújtott pályázatával IIASA–SHIBA-díjat nyert. A szerző bemutatja az in-tézetet, megvilágítja minőségértelmezésüket. Részletesen ismerteti a szakmai tevékenységüket szabályozó minőségin-dikátor-rendszert, majd áttekinti a bevezetett minőségügyi rendszer nyújtotta számos előnyt, és rámutat a néhány hát-rányra is. A közleményt rendszerfejlesztési terveikkel zárja.

EOQ MNB

Az EOQ MNB 2000. évi küldöttközgyűlése

Az EOQ szakember-tanúsítási és -regisztrálási rendszerének hírei

Az EOQ-regisztrációról 2000. szeptemberben és októberben oklevelet kapott magyar minőségügyi szakemberek

Az EOQ-regisztrációról 2000. novemberben oklevelet kapott magyar minőségügyi szakemberek

A Magyarországi Tanúsított Cégek VII. Nemzeti Konferenciája

Vissza a Minőség és Megbízhatóság honlapjára