A Minőség és Megbízhatóság 1999. 6.
számában a következő cikkeket olvashatja:

Fodor Tamás:
Egy angol-magyar vegyesvállalat humánpolitikája és alkalmazottainak megelégedettsége

A szerző a Ganz-David Brown Hajtóműgyártó Kft.-nek az Európai Minőségdíjra benyújtott, és a döntősök közé sorolt pályázatára alapozva bemutatja a “dolgozók irányítását”, valamint az alkalmazotti megelégedettséget tükröző felmérések eredményeit.

Pergéné Müller Éva – Zsoldos Marianna:
A Tiszai Vegyi Kombinát Rt. humánstratégiája

A szerzők a vállalati jövőkép, küldetés és filozófia meghatározása után bemutatják a stratégia szintjeit. Hangsúlyozva az emberi tényező kulcsszerepét, vázolják az ezt kezelő humánstratégia lényegét. Részletesen foglalkoznak a TVK humánstratégiájának kialakításával, és ismertetik az ennek tervezéséhez figyelembe vett modelleket.

Dr. Balogh Albert:
A minőségügy helyzetének és fejlődési irányainak elemzése. II. rész

A tanulmány második része áttekinti az Európai Minőségügyi Szervezet helyzet- és jövőképét, valamint az IEC TC 56-os Stratégiai tanácsadó csoportja munkaanyagának alapján a megbízhatósági szabványosításnak a 2000-es évek elejére javasolt stratégiáját, végül néhány fontos következtetést von le.

Fehér Ottó:
Total Creative Management – A kreativitás fejlesztése

A Total Creative Management fő területeinek felvázolását követően a kreativitás irányításának moduljaiból a kreativitás fejlesztésének irányait foglalja össze a szerző – módszerek felsorolásával. Ezután a gondolkodás fejlesztésére kidolgozott modelljei közül mutat be néhányat. Az “ötlettől a megvalósításig” folyamathoz tartozó alkotási modelljeit alkalmazási példákkal illusztrálja.

Dr. Rixer Attila:
A polgári vasúti személyszállítás minőségstratégiájának alapelvei és alapelemei. II. rész

A második rész bemutatja a vasúti személyszállítási szolgáltatások értékmodelljét, teljesítmény- és minőségtartalmát, a vonattermékeket, a szolgáltatások logisztikai folyamatláncát, a polgári hálózatok és a személyszállítási vonattermékek minőségmodelljét. Ismerteti a személyszállító vonatoknak és a vasútállomásoknak a MÁV Rt. által vizsgált minőségjegyeit. Példát ad a minőségvizsgálati füzetre. Befejezésként utal a személyszállítási szolgáltatások minőségrendszerének továbbfejlesztési irányaira.

Földesi Tamás:
Képzés és tudatformálás

A szerző részletezi a jelenlegi minőségügyi szabványoknak a képzésre, a készségekre és a tapasztalatokra vonatkozó követelményeit, illetve irányelveit. Rámutat néhány, a képzéssel kapcsolatos gyakori problémára, majd ismerteti az ISO 9000-esek továbbfejlesztéséből várható új követelményeket és irányelveket. A képességek és a készségek értékelésének problémáját felvillantva, utal az emberi tulajdonságok befolyásolására.

Az 1999-es Nemzeti Minőségi Díjak átadása

Orbán Viktor, a Magyar Köztársaság miniszterelnöke 1999. november 12-én, a Minőségügyi Világnap alkalmából, a Parlament Kupolatermében adta át a Nemzeti Minőségi Díjakat. A díj az üzleti kiválóságot jelző legrangosabb magyar minőségügyi elismerés.

EOQ MNB

Nemzeti minőségdíjak, 1998
A 44. Európai Minőségügyi Kongresszus előkészületeiről
Új tagok
EOQ-regisztrációval rendelkező minőségügyi szakemberek Magyarországon
Az EOQ MNB 1999. évi küldöttközgyűlése

Hírek

Ötéves a Minőségügyi Tanácsadók Szövetsége
QUALITY FORUM ’99 III. Minőségügyi Konferencia Görögországban
A II. Horvát Nemzeti Minőségügyi Konferencia
A Nemzeti Minőség Klub hírei
Hírek a magyar sajtóból

Vissza a Minőség és Megbízhatóság honlapjára