A Minőség és Megbízhatóság 2000. 1.
számában a következő cikkeket olvashatja:

Négyszemközt Blanton Godfrey-vel

A Forum Calidad című spanyol minőségügyi folyóirat interjút készített Blanton Godfrey-vel, a Juran Intézet elnökével, a 43. Európai Minőségügyi Kongresszuson, Madridban.

Schleiffer Ervin:
Az 1999-es Európai Minőségdíj megpályázásának tapasztalatai

1999-ben a leányvállalatként működő kis- és középvállalkozások kategóriájában a Burton-Apta Tűzállóanyag-gyártó Kft. – a magyar vállalkozások közül elsőként – Európai Minőségdíjat nyert.
A szerző élretörésük lépcsőfokainak felvillantása után röviden bemutatja az értékelés körülményeit. Ismerteti az értékelőknek a Kft. pályázatához fűzött általános megjegyzéseit, felsorolja az ugyancsak általuk megjelölt főbb erősségeket és a jobbítandó területeket, majd a díjkritériumok sorrendjében részletezi a vállalatnak az értékelők véleménye szerinti erősségeit.

Magyar Anna – Varró Györgyné dr.:
130 év a minőség szolgálatában a PICK SZEGED Rt.-nél

A PICK SZEGED Rt. 1999-ben a termelő nagyvállalati kategóriában Nemzeti Minőségi Díjat nyert. A bírálóbizottság indokolása szerint, többek között azért, mert: “…a felsővezetőség határozottan elkötelezett a folyamatos fejlesztés mellett, a társaság az üzletpolitika és -stratégia kialakításában nagymértékben figyelembe veszi a vevői elvárásokat…”
A szerzők bemutatják a társaságnak a 90-es években a vállalati kiválóság elérése érdekében végzett tervszerű fejlesztési tevékenységét. Hangsúlyozva e munka folyamatosságát, felvillantják a jövőt is.

Lengyel Csaba:
A Balanced Scorecard, a kiválósági modell és a minőségirányítási szabvány. I. rész

Az elmúlt évtizedben a teljesítménymérés terén a hagyományos pénzügyi szemlélet szerepét egy kiegyensúlyozott, több nézőpontra hagyatkozó módszer vette át. Ebben az EFQM- és a Baldrige-modell, valamint a Balanced Scorecard-módszer elterjedésének volt a legnagyobb szerepe. A 2000-ben megjelenő új ISO 9001-es szabvány is ebben az irányban mozdul el, egyrészt a vevői elégedettség figyelemmel kísérésének, másrészt pedig a mérésen, elemzésen alapuló irányításnak beépítésével. Az első részben a teljesítménymérés változásának eredetét felvillantva, a szerző ismerteti a Balanced Scorecard-módszert.

Kálnási Anna:
Ami a sikerhez szükséges – vállalati, illetve tanácsadói szemmel

Hazánk közeledő EU-csatlakozása kapcsán a szerző – utalva a piacbővítés előnyeire – a megfelelő felkészülést hangsúlyozza, és tömören megfogalmazott tanácsokat ad ehhez.

Dr. Huszay Gábor:
Fogyasztóvédelem az Európai Unióban és Magyarországon

A fogyasztóvédelem kialakulásának, nemzetközi fejlődésének és hazai hagyományainak ismertetése után a szerző rámutat az EU-jogharmonizációból eredő változásokra az állami szerepvállalásban, a fogyasztóvédelemben és a piacfelügyelet szabályozórendszerében. Kiemeli a megfelelőségigazolással és a CE-jelöléssel kapcsolatos problémákat és a piacfelügyeleti információs rendszerek fontosságát.

Köncse Tamásné:
A fogyasztóvédelem állami feladatai, gyakorlata az EU-ban és Magyarországon

A szerző ismerteti azokat a kihívásokat, amelyekkel a fogyasztók napjainkban szemben találják magukat. Rámutat, hogy a kormány középtávú fogyasztóvédelmi politikája a fogyasztók alapvető jogainak figyelembevételével tűzte ki a legfontosabb célokat. Vázolja a piacfelügyelet, a civil szerveződések, a békéltetőtestületek, a fogyasztói tájékoztatás szerepét, s végül hangsúlyozza a tudatos fogyasztóvá válás fontosságát.

Európai Minőséghét Magyarországon, 1999 – VIII. Magyar Minőséghét

EOQ MNB

Az EOQ szakember-tanúsítási és -regisztrálási rendszerének hírei
Az eoq mnb
szakbizottságainak tevékenységéről
Az EOQ MNB 2000-es rendezvénynaptára
Új jogi tagok

Vissza a Minőség és Megbízhatóság honlapjára